10 maanden latèr…

Sinds een week ben ik samen met mijn vriend in ons huis in Katwijk aan Zee getrokken. Vorig jaar oktober hebben we de sleutel gekregen en nu zo’n 10(!) maanden, gebroken nagels en een hoop irritaties later gaan we het avontuur van samenwonen officieel aan. Ik neem jullie graag mee in de afgelopen 10 maanden…Oxxies_blog_verbouwen_verhuizenWat was het een werk en wat hebben we veel hulp gekregen. Ooms, tantes, vaders, moeders, opa’s & oma’s en nog een hele hoop andere mensen die ons allemaal hebben geholpen om van een oud, onbewoonbaar en vergeeld huis (bouwjaar 1925) een prachtig paleis te bouwen. Ik had alle tekeningen, plattegronden en moodboards klaar liggen en dacht: “gaan met die banaan!”

Euforisch was ik, de dag dat we onze handtekening mochten zetten en de sleutel van het huis van ons werd. Gepaard met (natuurlijk) champagne en wat gekke kippenvel op m’n armen hebben mijn vriend en ik op 30 oktober 2015 voor het eerst die sleutel in ONZE voordeur mogen steken! En toen begon het… Diezelfde middag stonden mijn vriend en schoonvader al het plafond in de woonkamer te slopen, want “we moeten echt even weten of we die ene muur kunnen doorbreken…” Zo gezegd, zo gedaan. Diezelfde week hebben we de muur volledig doorgebroken, waardoor de woonkamer en stuk groter werd! 2015-11-02 16.03.06_1We hebben al het smoezelige tapijt, wat volgens mij al zo’n 60 jaar in het huis lag, verwijderd. Uren hebben we staan stomen om het bruine behang van de muren af te krijgen. En natuurlijk heb ik ook een handje geholpen met het slopen, want slopen is leuk. Er kan weinig mis gaan en het voelt goed! Na een maand was het huis volledig gestript en gingen mijn vriend en ik op een welverdiende vakantie. Ik hoor je denken… Ja, die was al geboekt! En nu kwam het eigenlijk prima uit hihi. Oxxies_blog_verbouwen_verhuizen behangVol goede moed zijn we na kerst en oud&nieuw weer aan de slag gegaan. Toch nóg meer gesloopt, want ja ‘nu lag toch alles open’. En zo gingen we nog een paar maanden door met slopen, want ja ‘nu lag toch alles open en konden we overal goed bij’. Achteraf trouwens erg blij dat we alles hebben aangepakt, want we hebben nu weinig zichtbare snoeren en lage stopcontacten! De kunststof kozijnen werden geplaatst en alle plafonds heel langzamerhand weer dicht gemaakt. Oxxies_blog_verbouwen_verhuizen plafondVanaf april kreeg alles echt een beetje vorm, want toen kwam de stukadoor om alle muren glad te trekken, waarna de schilder alles met vliesbehang heeft beplakt en de muren wit heeft geschilderd. Wat een ongelofelijke verandering was dat en wat een positieve moed heeft ons dat gegeven! We wisten op dat moment dat we nog een aantal maanden moesten knallen, maar dat vergat je eigenlijk al snel als je de afgewerkte kamers zag.

Vervolgens werd de mat-zwarte(!) keuken geplaatst, de vloer overal in het huis gelegd en de badkamer betegeld. Fantastisch! Maar toen kwamen de “kleine” rotklusjes, die trouwens ook allemaal erg duur zijn. Plinten aflakken (sorry voor je knieën pap hihi), stopcontacten/deurkrukken monteren en het leggen van de vloer in de gang. Oxxies_blog_verbouwen_verhuizen vloerIk merk dat ik heel graag alles tot in detail wil vertellen, maar ik snap dat niemand daar echt iets aan heeft… Jullie willen natuurlijk eindresultaat zien! Hierbij dan ook een paar foto’s van hoe het er nu uit ziet. Nog lang niet af en volledig aangekleed, maar het geeft wel een beeld van hoe het uiteindelijk allemaal gaat worden :). IMG_2242IMG_2243IMG_2244De aankomende weken ga ik jullie nog vaker op de hoogte houden van nieuwe spulletjes, interieur-updates en andere leuke dingen. – Lisanne

3 gedachtes over “10 maanden latèr…

Geef een reactie

