5x dingen die jouw interieur uniek maken

Vorig jaar oktober heb ik samen met mijn vriend een huis gekocht. Bouwjaar: 1925… Eén grote verbouwing dus! We hebben eigenlijk alleen alle buitenmuren laten staan, waardoor we het hele huis opnieuw hebben kunnen indelen. De badkamer is dubbel zo groot, de keuken is opengebroken en de woonkamer is verbreed. Allemaal fantastisch natuurlijk, maar nu moeten we gaan inrichten! Ik ben even op onderzoek uit gegaan en heb 5 té leuke items gevonden die ieder interieur uniek maken.

1 Doe eens gek: ga voor een DAYBED
En watte? Yepp, een daybed. Ik ben niet van het overdag slapen, dus een daybed is dan een welkome oplossing. Zo’n heerlijk hoekje in huis waar je met je bakkie thee jouw favoriete magazine leest en even je rust pakt. Met een paar heerlijke kussens en een zacht plaid kan een daybed dé eyecatcher van jouw interieur zijn.

Daybed_oxxies_blog (2)

2 Leren details
Er zijn veel verschillende manieren om je interieur te laten spreken, maar leren details hebben toch echt mijn hart gestolen. Het is zo simpel. Met leer is jouw lamp, plank aan de muur of kapstok meteen een stuk stoerder! Ga voor écht leer als jouw portemonnee dat toelaat en kies voor kunstleer als je liever naar de markt gaat en voor een paar euro je interieur een boost wilt geven.

Leer_oxxies_blog (2)

3 Creatief met plinten
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om, net als de rest van de wereld, strakke witte plinten te gebruiken. Natuurlijk zijn plinten eigenlijk puur functioneel: ze zorgen ervoor dat je muur geen beschadigingen oploopt én dat je vloer netjes doorloopt, maar de afbeelding hieronder laat zien op welke manier je met plinten ervoor kan zorgen dat de kamer nét dat beetje extra krijgt en dus super spannend wordt.

Plinten_oxxies_blog (2)

4 De mooiste hoofdborden
Tijdens mijn dagelijkse Instagram search naar nieuwe dingen voor in huis kom ik vaak de mooiste hoofdborden tegen. Ik vind het altijd lastig om te kiezen, daarom hier mijn top 3 van hoofdborden waarvan ik ze het liefst allemaal wil hebben :).

Hoofdbord1_oxxies_blog (2)Hoofdbord2_oxxies_blog (2)Hoofdbord3_oxxies_blog (2)

5 Planten! Een beetje groen kan geen kwaad
Een huis zonder planten en bloemen is geen thuis zeg ik altijd. Bloemen en planten geven sfeer, kleur en geur. Ook zorgen ze voor het zuiveren van de lucht, waardoor giftige stoffen verdwijnen. Planten in de badkamer? Doen! Check de afbeelding hieronder maar eens om te zien wat dat doet voor de badkamer.

Planten_oxxies_blog (2)

In deze post veel inspiratie voor in huis. Welke vind jij het leukst?

– Lisanne

Geef een reactie

