Vijf hotspots in Amsterdam die een bezoekje waard zijn

Amsterdam, een stad waar je zo veel kunt zien en ontdekken. De winkels in de Kalverstraat had ik na een tijdje wel gezien dus besloot ik via Instagram en blogs op zoek te gaan naar leuke hotspots om buiten het centrum te bezoeken. In dit blogartikel deel ik twee food hotspots en drie shopping hotspots die nog niet iedereen kent, maar wel zou moeten kennen. Benieuwd?

Processed with VSCO with a6 preset

Ik ben gek op het ontdekken van nieuwe hotspots en Pluk ontdekte ik toevallig toen ik voor het eerst door de Negen Straatjes (sowieso ook een tip om heen te gaan als je ooit in Amsterdam bent) liep. Van buiten ziet het er al leuk uit, maar zodra je naar binnen gaat wordt het alleen maar leuker. Je kunt er ontbijten en lunchen, maar ook een healthy smoothie to go halen. Het eten is (bijna) allemaal heel gezond en ziet er heerlijk uit. Definitely worth a visit als je in Amsterdam bent.

Je vindt Pluk Amsterdam hier: Reestraat 19, 1016 DM Amsterdam.

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

De volgende en laatste food hotspot is C • T Coffee & Coconuts. Ik vond deze hotspot een tijdje geleden door middel van Instagram. Het zag er zo leuk uit dat ik er natuurlijk graag een keertje heen wilde. Zo gezegd, zo gedaan. Samen met een vriendin heb ik hier een dagje aan mijn blog en verslagen voor school gewerkt. C • T Coffee & Coconuts is gevestigd in een oude bioscoop en bestaat uit drie verschillende verdiepingen. Beneden zitten voornamelijk mensen die ‘gewoon’ komen lunchen. Hoe hoger je komt, hoe meer mensen er met een laptop werken of druk door boeken aan het bladeren zijn. Het is dus normaal om tijdens je ontbijt, lunch of avondeten te werken. Daarnaast kun je aan de foto’s hierboven al goed zien dat het er ook nog eens heel leuk uit ziet. Perfect voor mooie Instagram foto’s, right?

Je vindt C • T Coffee & Coconuts hier: Ceintuurbaan 282, 1072 LR Amsterdam.

Processed with VSCO with a6 preset

Naast food hotspots zijn er ook een aantal leuke shopping hotspots te vinden in Amsterdam (naast alle winkels in de Kalverstraat). Lucies is hier een voorbeeld van. Ik was al bekend met de Lucies winkel in Leiden, maar ik wist niet dat er ook één in Amsterdam zat. In Leiden verkoopt Lucies voornamelijk kralen, oorbelletjes, kettingen en armbandjes. In Amsterdam breiden ze dit uit door ook interieur items en andere hebbedingetjes te verkopen. Het achterste deel van de winkel is waar ik de bovenstaande foto heb gemaakt en die foto zegt genoeg waarom je zeker even een kijkje moet nemen bij Lucies.

Je vindt Lucies hier: St. Luciensteeg 22, 1012 PM Amsterdam.

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Je ontdekt de leukste plekken door gewoon een keer zonder doel door een stad te lopen. Dit deed ik een aantal weken geleden in Amsterdam en toen kwam ik Circle of Trust Concept Store tegen. Van de buitenkant zag het er veel belovend uit en binnen vond ik allemaal leuke items. Ze verkopen er van alles en nog wat. Van kleding tot schoenen en tassen. De concept stores die ik tot nu toe heb bezocht bestonden voornamelijk uit vrouwenkleding, maar bij Circle of Trust Concept Store is er ook genoeg te vinden voor mannen.

Je vindt Circle of Trust Concept Store hier: Ferdinand Bolstraat 47, 1072 LB Amsterdam.

Processed with VSCO with a6 preset

We zijn alweer beland bij de laatste hotspot van dit blogartikel. Dit is een shopping hotspot die opnieuw in de Negen Straatjes gevestigd is. Ik heb het over OU. Boutique. Het is een heel schattig winkeltje waar hele mooie en unieke kleding wordt verkocht. Vorig jaar heb ik er hele gave glitter schoentjes gezien die natuurlijk heel leuk zijn om te dragen naar een feestje.

Je vindt OU. Boutique hier: Reestraat 16, 1016 DN Amsterdam.

Dit zijn nog maar een paar van zo veel leuke hotspots die je in Amsterdam kunt vinden. Ik zou er zo nog wel tien kunnen noemen, maar dan wordt dit een boekwerk. Misschien moet ik nog een keer zo’n soort blogartikel schrijven met nog meer hotspots in Amsterdam (of een andere stad)… Heb jij een favoriete hotspot in Amsterdam?

– Neeltje

De essentials voor een dagje Amsterdam…

PortemonneeTelefoonhoesjeRugtas

Geef een reactie

